poniedziałek, 13 maja 2013

Nowe wyzwanie: „Czytamy serie wydawnicze…”


Zapraszam do udziału w nowym czytelniczym wyzwaniu polegającym na  poznawaniu serii wydawniczych. Pragnę w ten sposób stworzyć dodatkowe miejsce, gdzie można szukać inspiracji do czytania wartościowych lektur.  

Wyzwanie „Czytamy serie wydawnicze…”  trwa od 15 maja 2013 do 15 maja 2014  roku. Polega ono na czytaniu i opisywaniu książek z wybranych serii. Każdy uczestnik ma za zadanie przeczytać i opisać/odnieść się do minimum 4 książek z danej serii, żeby uznać wyzwanie za ukończone.

Można czytać kilka serii równolegle. Można skupić się na jednej i przeczytać we wskazanym czasie więcej niż 4 pozycje z danej serii. Wybór należy do czytelnika.

Proszę o zgłaszanie swojego udziału w wyzwaniu w komentarzach do tego posta, a następnie o umieszczanie  tutaj linków do postów nt kolejnych książek – koniecznie proszę podawać nazwę serii i wydawnictwo.

Lista uczestników wraz z nazwami wybranych serii wydawniczych i ilością pozycji przeczytanych będzie uaktualniana na bieżąco na moim blogu po prawej stronie. 

Zachęcam uczestników do umieszczenia na swoim blogu logo wyzwania z linkiem do niniejszej strony. Jeśli będzie dużo zgłoszeń i będą robione dodatkowe podsumowania, link trzeba będzie uaktualniać :)

Zapraszam do zabawy!

PS. Na zachętę każdy z uczestników może podać 1 link do posta z okresu sprzed 15 maja 2013 roku.

115 komentarzy:

  1. Interesujące wyzwanie Agnieszko.
    Chętnie się przyłączę ze swoją serią PIW-u - Artyści, gdyż zmobilizowało by mnie to do przeczytania wszystkich, gdyż na razie stoją całe lata i czekają. Na razie ma pięć książek, ale dokupię sobie jeszcze by serie uzupełnić.
    Pokażę serię w dzisiejszym poście.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisz Agnieszko mi jeszcze Nike.
      Jedna przeczytana już czeka na wpis na blogu, a kolejne czekają na czytanie.)

      Usuń
    2. No, powiem Ci, że czekałam na to, że ktoś sięgnie po Nike. Cóż to byłoby za wyzwanie z seriami wydawniczymi bez Nike?
      Dzięki, moja droga!
      Jak się przejrzy listę pozycji wydanych w tej serii, to aż serce się ściska, że nigdy się tego wszystkiego nie przeczyta... Ciekawośc mnie zżera, co wybierzesz.
      Mam nadzieję do Ciebie dołączyć za jakiś czas, będziemy próbowały razem skompletować tę serię :) Wiem, wiem, to praktycznie niemożliwe - chyba że w kilka osób :)

      Usuń
    3. Przeczytałam "Siostry krzyżowe" Aleksego Riemizowa.
      Opinia czeka bo nie będzie takiej dyletantce, jak ja łatwo ją napisać. To znakomita aczkolwiek trudna proza. Muszę przeczytać jeszcze Posłowie, by coś naskrobać - bez niego ciężko będzie, a jest długie.
      A w tym stosiku, który co dopiero pokazywałam zabrakło nabytych "Owoców zimy" Bernarda Clavela - też z Nike/gdzieś mi się schował jak robiłam zdjęcie/.

      Usuń
    4. By już zaistnieć w wyzwaniu jeżeli pozwolisz dołączyłabym Kolibra to wówczas mogłabym zamieścić notkę o przeczytanej jeszcze przed wejściem wyzwania w życie, chyba na coś takiego przystałaś, czy mi sie tylko wydawało.

      Usuń
    5. Tak, zgadza się. Każdyz uczestników moze zaliczyć sobie 1 przeczytaną wcześniej książkę (post).
      Czyli wpisuję u Ciebie: seria Koliber (tak nazywa się na Biblionetce), wyd. Książka i wiedza. Podeślij ten stary link, proszę.
      Jak zajrzałam do spisu wydanych w tej serii książęk , to mi szczęka opadła, jakie tam są wspaniałe tytuły! Czytanie ksiązek z tej listy mogłoby stanowić najwyższej próby wyzwanie na jakieś 5 lat. Bo widzę, że tam jest 120 tomów numerowanych, a potem drugie tyle nienumerowanych. czyli razem wydanow w serii 240 pozycji?

      Usuń
    6. Cieszę się, że mogę wrzucić jeden link. Kolibrów mam półtorej półki.
      Poświęcę im post w kontekście Twojego wyzwania.
      A teraz link:http:http://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2013/03/burzliwy-zywot-baska-zalacaina-pio.html

      Niestety nie umiem inaczej, ale gdzieś o tym pisałaś i nie mogę tego znaleźć.

      Usuń
    7. Proszę, Pio Baroja wydany we wspaniałym 1981 roku! Wtedy to się wydawało mnóstwo literatury zarówno hiszpańskie, jak i iberoamerykańskiej, a czasami i jakieś przeklady z porugalskiego się trafiły. Piękne czasy.
      Wpisuję. I do następnego!

      Usuń
    8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Super! Cieszę się, że będziemy się spotykać na blogu także przy tej okazji!
    Wiesz, że ostatecznie zmniejszyłam liczbę książek "zaliczających" serię do 4? A to dlatego, że pewna czytelniczka zwrociła mi uwagę, że są nowe serie np. na temat sztuki, bardzo wartościowe, które liczą na razie zaledwie 3-4 książki.
    A ja rzeczywiście chciałabym promować jak najwięcej wartościowych serii...

    Oczywiście można czytać więcej pozycji z jednej wybranej serii :)

    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią się przyłączę.
    Mam dwie serie, które chciałabym zgłębić podczas tego wyzwania
    1) Seria „Podróże retro” wydawnictwa Zysk i S-ka
    2) Seria „Żydzi polscy” – Ośrodek Karta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) I do tego ciekawe, a mało znane serie. Już wpisuję na listę. I czekam na linki do postów :)

      Usuń
    2. Czytałam już książki z tych serii i naprawde są interesujące i warte polecenia. Mam nadzieję, że z pozostałymi, które mam w planach, będzie podobnie.

      Usuń
  4. Refleksje z poprzedniego posta musiały się tak skończyć ;)

    Ja bym się chętnie podpiął z dwoma seriami PIW-nymi:
    1. "Klub Interesującej Książki"
    2. "Współczesna Proza Światowa".

    Pytanie techniczne: czy można podpiąć pod wyzwanie recenzję nieznacznie starszą (luty b.r.)? Na książkę tą trafiłem nie inaczej jak właśnie eksplorując serię wydawniczą, więc jakby naprzód wypełniając przesłanie wyzwania :) Inaczej bym pewnie po nią nie sięgnął, a rzecz okazała się warta uwagi, więc mi na tym zależy. Notabene - ciekawostka - jej bohaterowie wczoraj zostali kanonizowani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się z Twojego udziału :)
      Myślę, że możemy się zgodzić wyjątkowo na tę jedną wcześniejszą lekturę, a to dlatego, że istotą tego wyzwania jest przedstawienie potencjału kryjącego się w seriach, dobre ich poznanie, a nie zwykłe zaliczanie kolejnych książek.
      No, i zaciekawiłeś mnie tą informacją o kanonizacji bohaterów książki. Ja też chcę wiedzieć, kto to był :)

      Usuń
    2. Tzw. Męczennicy z Otranto (we Włoszech) - 800 mężczyzn, ściętych w 1480 r. przez Turków za odmowę konwersji na islam.

      Usuń
    3. No, to poproszę link :) W której to serii?

      Usuń
  5. Agnieszko, to ja z chęcią się zgłoszę :)
    Seria, którą będę teraz poznawać, to "Seria Dzieł Pisarzy Skandynawskich".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! A wiesz, że ja nie miałam pojęcia, że istnieje taka seria? I to wydawana od 1958 roku?
      Genialne!

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. To podrzucam Ci pierwszy link:
      http://koczowniczkablog.blogspot.com/2013/05/250-wyspa-dzieci-per-christian-jersild_13.html
      Książkę przeczytałam dosłownie kilka dni temu, a recenzję napisałam dzisiaj, więc mam nadzieję, że mi zaliczysz :)
      Seria zapowiada się bardzo ciekawie. Waltari, Jersild, Hamsun... Mnóstwo ciekawych nazwisk.

      Usuń
    4. Uzupełniłam właśnie reguły o możliwość podania przez każdego z uczestników linku do jednej lektury sprzed 15 maja, tak że się załapujesz - jak najbardziej.

      Takie wyzwanie, jak widzę to nie tylko zabawa. To jest poważna sprawa, no... może sprawka :)

      Ale chciałabym, żeby to była przede wszystkim zabawa i hołd dla pracy edytorskiej.

      Usuń
    5. Jedna z moich ulubionych serii

      Usuń
  6. Zapisuje się w ramach wyzwania mam zamiar przeczytać kilkanaście powieści z serii Pisane przez życie oraz niesamowite historię. Baner zaraz będzie na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! Zapowiada się, że bedą to zaskakujące opowieści :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. W kontekście odpowiedzi na komentarz Bibliomiśka rozumiem, że zasady wyzwania nie dopuszczają możliwości uwzględnienia wcześniej przeczytanych książek? Przeczytałam po kilka książek z różnych serii, więc co nieco dałoby się dopasować do wyzwania. Jeśli natomiast termin ma być sztywny, to nie mogę się zdeklarować do udziału, gdyż moje lektury nie są zbyt starannie planowane ;) Pozdrawiam.

    P.S. Jeśli zasady wyzwania zostały złagodzone do 4 pozycji z danej serii to chyba powinno to zostać uwzględnione również w tekście czwartego akapitu posta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uwagi! Zaraz poprawię wszędzie na 4.

      Pomysł na wyzwanie wpadł mi do głowy po tym, jak w komentarzach do poprzedniego posta zaczęliście pisać o nieznanych mi seriach. Życzyłabym sobie jak najwięcej informacji o książkach z serii wydawniczych. To jest być może istota tego wyzwania, bardziej niż aktualność tych lektur :)

      Teraz zdałam sobie sprawę, że odstępstwa od reguł mogą wywołać niechciane komplikacje i zamieszanie :)))

      Niech więc będzie tak, że każdy z uczestników może zgłosić po 1 linku sprzed daty 15 maja 2013. Potraktujcie to jako rekompensatę za tak nietypowe rozpoczęcie wyzwania w środku roku :))) Bibliomisiek się załapie i któraś z Twoich lektur także. Ale tylko jedna na osobę.

      Usuń
    2. Dzięki za wyjaśnienie. Jestem dość "antywyzwaniowa" i z uwagi na sztywne reguły jednak się nie zgłoszę. Jeśli mi się przypadkiem uzbiera jakaś seria, to najwyżej podrzucę linki w ciągu roku. Nie lubię jednak się zobowiązywać do czytania konkretnych rzeczy, bo w moich wyborach czytelniczych jest jednak zbyt dużo spontaniczności, jak na zasady "wyzwaniowe". ;)

      Usuń
    3. Ależ oczywiście, dziewczyno! Jak Ci się uzbiera jakaś seria, to daj nam koniecznie znać. O to tutaj chodzi :)

      Usuń
  9. O, jak Ty zmyślnie od razu wklejasz link do posta...

    Napisz, jak to robisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tagiem HTML:

      <_a href="tuwklejadresstrony">tekst linka<_/_a>

      - tylko wszystkie trzy znaki _ trzeba usunąć. Spacja po pierwszym a (przed href) ma zostać.

      Jeśli będzie dobrze to w podglądzie posta wyświetli Ci się już tak jak powinno być.

      Usuń
    2. Ło matko, to działa!

      Usuń
  10. Zgłaszam się do wyzwania. Banerek zamieściłam tutaj:
    http://literaturomania.blogspot.com/p/konkursy_6.html

    Mam pozaczynanych tyle serii, że ciężko mi się zdecydować. Może na dobry początek seria kryminałów z Samem Becketem wydawnictwa Prószyński i S-ka. Może dzięki temu się zmobilizuję i opiszę poprzednie części. Oraz dokończę inne serie. ;)

    Hilary Norman "Uwięzieni"
    http://literaturomania.blogspot.com/2011/04/jaka-jest-cena-miosci-idealnej.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Cię sredecznie :)
    Mam pytanie: jak dokładnie nazywa się wybrana przez Ciebie seria wydawnicza? Czy to jest na pewno projekt edytorski traktowany jako seria przez wydawnictwo?
    Bo nie potrafię zlokalizować go wśród licznych serii wydawnictwa Prószyński
    http://www.proszynski.pl/index.php?mod=atributes&atr=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, pomyliłam serię z cyklem. ;)

      W takim razie seria Detektyw Murdoch wyd. Oficynka.

      Maureen Jennings "Ostatnia noc jej życia" - t. 1
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/05/jaka-bya-ostatnia-noc-jej-zycia.html

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Chciałam jeszcze dołączyć 3 serie:

      Thriller - Dom Wydawniczy Rebis
      Agatha Christie - Królowa Kryminału - Wydawnictwo Dolnośląskie
      Z odciskiem palca - Wydawnictwo Dolnośląskie

      I pierwszy link do Rebisu:
      http://literaturomania.blogspot.com/2013/05/nano-czyli-tajniki-nanotechnologii.html

      Usuń
    4. Uzupełnione. Przepraszam z auzupełnienie, ale czasami gdzieś mi znikają komentarze... Muszę przejrzeć ustawienia:)
      Dzięki wielkie za linki do serii Wyd. Dolnośląskiego, bo nie ma ich na BiblioNETce.
      I powiem Ci, że ja zainspirowana Twoją listą serii, też zdecydowałam się trochę popatrzeć na moje czytelnicze plany i już wiem, że na pewno będę miała kolejne serie w czytaniu, Jedną zadeklaruję już dziś.

      Usuń
    5. Sorry, za zdublowanie komentarza (już usunęłam jeden). Myślałam, że się nie wysłał do moderacji. Nie podlinkowałam za to Thrillera, bo zapomniałam ;) Cieszę się, że moje serie stały się inspiracją :)

      Zauważyłam właśnie, że Wydawnictwo Dolnośląskie ma też nowe wydania Agathy Christie z serii Klasyka kryminału, więc pewnie ona też dojdzie. ;))

      Usuń
    6. Chciałabym jeszcze dopisać serię Focus cywilizacje - wyd. G+J

      I pierwszy link:
      praca zbiorowa "Ekscentrycy, pasjonaci, dziwacy"

      Usuń
    7. I kolejna seria, jedna z moich ulubionych. Niestety przeczytałam już prawie wszystkie książki, ale pojawiają się nowe.
      Corpus delicti - wyd. Promic

      Pierwszy link pojawi się prawdopodobnie jutro. :)

      Usuń
    8. Dopisuję. Prawda, jak to dobrze, że pojawiają się wciąż nowe książki w naszych ukochanych seriach :)

      Usuń
    9. To prawda, to bardzo cieszy :)

      Tymczasem wprowadzam kolejną serię, którą już pokochałam - Klasyka Kryminału - Wydawnictwo Dolnośląskie.

      I pierwszy link: Agatha Christie "Detektywi w służbie miłości"

      Usuń
    10. Widzę, że Wyd. Dolnośląskie wydaje Agathę Christie i w ramach Królowej Kryminału i w powyższej serii Klasyka Kryminału. I wydawnictwo i my czytelnicy pozostajemy dozgonnie wdzięczni niebiosom za dar w postaci pani A. Ch.

      Usuń
    11. W ramach wyjaśnienia dodam, że seria Agatha Christie - Królowa Kryminału to wydania kieszonkowe, zaś Klasyka Kryminału, to wydania pełnowymiarowe i nie tylko Christie. Bardzo sobie cenię tę autorkę, więc cieszę się z obu serii (choć bardziej z tej drugiej). :)

      Tymczasem wklejam kolejny link:
      Donna Fletcher Crow "Morderstwo w klasztorze" (seria Corpus delicti - wyd. Promic)

      Usuń
    12. Już odnotowane. Tylko link coś źle odsyła...

      Usuń
    13. Teraz powinno działać ;)

      Donna Fletcher Crow"Morderstwo w klasztorze"

      Podaję także kolejny link:
      "Zjawiska paranormalne" (seria Focus cywilizacje - G+J)

      Usuń
    14. Dzięki. Dopisane. Już masz połowę niezbędną do zaliczenia serii :)

      Usuń
    15. I chciałam jeszcze dołączyć serię Kontrapunkty - wydawnictwo Powergraph

      I pierwszy link:
      Michał Cetnarowski "I dusza moja"

      Usuń
    16. Chciałam dodać kolejną serię ABC - wydawnictwo Oficynka

      I pierwszy link:
      Paweł Pollak "Kanalia"

      Usuń
    17. I kolejna seria: Biblioteka Gazety Wyborczej - wydawnictwo Agora

      I od razu dwa linki:
      Wisława Szymborska "Błysk rewolwru"
      Adam Wajrak "To zwierzę mnie bierze"

      Usuń
    18. Piękna sprawa - obie te książeczki. Wpisałam.

      Usuń
    19. Dzięki, bardzo mi się podobały :)

      Usuń
  12. I ja chętnie dołączę - lubię serie czytać, ale i oczy cieszyć zebraną na półce kolekcją ;)

    W ramach wyzwania wstępnie deklaruję książki z serii "Z miotłą" WAB. Mam ich trochę zebranych, będzie większa motywacja, by je przeczytać wreszcie. A jedną właśnie czytam zresztą :)

    Fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpisuję. Bardzo mi miło :)
      I czekam na link do posta.
      pzdr

      Usuń
    2. Mam jeszcze pytanie - ta dodatkowa jedna recenzja "sprzed", to jak bardzo sprzed może być? Bo ja mam kilka 'miotłowych' u siebie, ale najchętniej dałabym linka do tej, którą sobie ukochałam, która mi się najbardziej podobała (bo chciałabym, żeby więcej osób ją poznało), ale ona jest z listopada 2010r. ...

      Usuń
    3. Dla recenzji sprzed jest tylko jedno ograniczenie - musi być z epoki internetowej, bo wymagany jest link do tekstu o niej :)
      A kiedy słyszę o ukochanych książkach, ulubionych recenzjach, którymi chcecie się podzielić z innymi, to aż mi serce rośnie :)

      Usuń
    4. Właśnie się zastanawiałam, czy seria "Z miotłą" nadaje się do wyzwania :) Mam już odpowiedź, więc bardzo Cię proszę, wpisz mnie także na listę :) Na razie zajmuję się tylko tą serią, ale może znajdzie się coś jeszcze.
      Pozdrawiam serdecznie i gratuluję pomysłu :)

      Usuń
    5. @ Jenah
      Już jesteś wpisana na listę uczestników. Miło mi bardzo. Czekam na linki. Jak zauważyłam w Twojej serii wydają po kilka pozycji danej autorki. Monika Rakusa jest całkiem niezła. Kiedyś spotkałam ją na Targach, a propos ;-) A Ty jaką masz wybraną autorkę, bo założę się, że masz:)

      Dla informacji: zapis nazw serii (tutaj Seria z miotłą) i nazw wydawnictw biorę z BiblioNETki, do której stron linkuję.

      Usuń
    6. Popatrzyłam na Twój ostatni wpis i chyba już wiem :))

      Usuń
    7. :) Jak już zauważyłaś zaczytuję się właśnie w książkach Axelsson, ale mam wielką ochotę poznać inne książki z tej właśnie serii. Do tej pory przeczytałam chyba tylko jedną książkę, ale to było dawno temu. Potem jakoś mnie nie ciągnęło w stronę tej serii, aż do czasu, gdy trafiłam na "Pępowinę" :)

      Usuń
  13. Super :) To podaję:

    "Mapa miłości" Ahdaf Soueif

    O, i jeszcze się nauczyłam z komentarzy u Ciebie robić takie ładne linki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. W rzeczy samej ładne i jakże praktyczne:) Od razu zajrzałam i... książka pociągająca, klimaty egipskie, no i ten krótki słowniczek egipskiego - świetna sprawa!
    Dopisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Zgłaszm też do wyzwania serię ceramowską PIW-u. Jest to jedna z tych serii, której nie może tu zabraknąć!
      Mam nadzieję przeczytać kilka pozycji o piśmie i alfabecie oraz o niewolnictwie i inkwizycji.

      Usuń
  16. Zwróćcie uwagę, że zdezydowałam się ujednolicić zapis nazw serii. Wszystkie słowa w nazwie będę pisać wielką literą, bo tak jest większości przypadków: np. Żydzi Polscy, Seria z Miotłą.
    Robię tak także, kiedy samemu wydawcy brakuje konsekwencji i zapisuje raz tak, a raz siak :) U nas będzie tylko tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I przepraszam z góry za wszystkie literówki. Mam pewne kłopoty ze wzrokiem nasilające się na koniec dnia i nie widzę tych błędów... Poniekąd to jest szczęśliwa sytuacja - nie dostrzegać niedoróbek :)

      Usuń
  17. Ja też skorzystam z możliwości wklejenia 1 starego linka. Dotyczy to serii Archipelagi W.A.B i mojego ulubieńca Janusza Rudnickiego.

    Janusz Rudnicki "Chodźmy, idziemy"

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wypada pominąć serii 50 książek na 50-lecie wydwnictwa Znak. Zaczynam z moim osobistym hitem wczesnego lata 2013 Kobo Abe Kobieta z wydm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej serii przeczytam jeszcze:
      Matke Joannę do aniołów i szarpnę się na Ulissesa. A co mi tam. Raz kozie śmierć :)

      Usuń
  19. Zaczynam serię z literaturą humanistyczną SPECTRUM Wydawnictwa Literackiego MUZA SA.

    Na pierwszy ogień idzie:
    "Moja historia czytania" Alberto Manguel

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie zgłoszę się i ja do wyzwania , mam już pierwszą przeczytaną książkę. Seria to "Biblioteka syrenki" a książka : "Ciemne sprawy dawnych warszawiaków" Stanisława Milewskiego http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/06/ciemne-sprawy-dawnych-warszawiakow.html
    Mam nadzieje że znajdę w bibliotekach kolejne z tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literatura historyczna? Wydwnictwo PIW?

      Usuń
    2. Widzę, że Milewskiego wydaje teraz wyd. ISKRY
      Nawet całą serię:
      http://slowemmalowane.blogspot.com/2013/06/stanisaw-milewski-zycie-uliczne.html

      Usuń
    3. Widzę, że Milewski jest teraz wydawany przez ISKRY.

      Usuń
    4. Serią czytaną ma być "Biblioteka syrenki" wydawana przez PIW podaję link do opisu serii na biblionetce http://www.biblionetka.pl/bookSerie.aspx?id=1058

      Usuń
  21. No to ode mnie Seria Kiss Tom 1, Wydawnictwo Mira. http://anne18-recenzentka.blogspot.com/2013/06/114-jessica-hart-kronika-slubnych.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie: na okładkach książek z serii KISS jest logo HARLEQIUN. I choć - o ile dobrze rozumiem - Mira i Harleqin mają jednego właściciela, to jednak są to dwa odrębne wydawnictwa z lekką literatura popularną?

      Usuń
    2. To wpisuję jako HARLEQUIN.

      Usuń
    3. tak masz rację to dwa odrębne wydawnictwa . Mój błąd.

      Usuń
  22. Mam nareszcie pierwszą recenzję :)
    Majgull Axelsson - "Ta, którą nigdy nie byłam"
    http://prywatnyteren.blogspot.com/2013/06/majgull-axelsson-i-pewna-zapowiedz.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wpisane.
      Wiesz, to normalne tempo dla takiego długodystansowego wyzwania, jakim jest Czytam serie... U Ciebie - Z literą w tle - to trzeba się sprężać, żeby zdążyć w miesiącu, i to jest taka sprinterska frajda. Szybko widzi się efekty i to jest bardzo motywujące! A tu jest inaczej, wolniej. Sukces jest bardziej odłożony w czasie. Ale też jest fajnie :) Np. teraz masz już 1/4 wyzwania za sobą :) A ludzie dzięki tobie być może dostrzegą Serię z miotłą.

      Usuń
    2. Przyznam Ci się, że już wyrobiłam 100% normy i mam już przeczytane pięć książek z tej serii, szósta się czyta, a wczoraj zakupiłam jeszcze siódmą - "Córki gór" Anny Jorgensdotter. Więc chyba jednak jestem sprinterem, jak to fajnie ujęłaś :) Zostało jeszcze tylko napisanie recenzji/opinii. Ale na tym nie poprzestanę, bo dzięki Twojemu wyzwaniu czuję wielką motywację do tego, by sięgać właśnie po tę serię. Miałaś naprawdę fajny pomysł :)

      Usuń
    3. Dzięki. Takie wyrabianie normy to ja rozumiem :) To mi wygląda na ciekawy przypadek długodystansowego sprintu!

      Usuń
    4. :) Oby mi tylko książek do czytania nie zabrakło :)

      Mam kolejne trzy tytuły, tylko opinie o wszystkich zawarłam w jednym poście. O ile ma to jakieś znaczenie, bo nie wiem, czy będziesz robić jakąś listę...

      Wszystkie Majgull Axelsson:
      - "Kwietniowa czarownica"
      - "Dom Augusty"
      - "Pępowina"
      http://prywatnyteren.blogspot.com/2013/06/3-w-1-czyli-majgull-axelsson-w.html

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    5. Istotą wyzwania jest przedstawianie kolejnych książek z serii. Nie muszą to być osobne posty. Możan nawet wszystkie 4 książki pokazać za jednym zamachem :)

      Czyli dopisuję Ci kolejne 3 pozycje do Serii z Miotłą. I, proszę, tę serię możesz niniejszym uznać za zaliczoną!
      Chociaż coś czuję, że będziesz ją kontynuować...

      Usuń
    6. Masz rację :)
      Dorzucam jeszcze dwie książki Axelsson - "Drogę do piekła" i "Lód i woda, woda i lód"
      http://prywatnyteren.blogspot.com/2013/06/ostatnie-juz-spotkanie-z-axelsson.html

      Tym samym wyznaczam sobie nowe zadanie w tym wyzwaniu: podwójne zaliczenie tej samej serii, czyli 8 książek :) Przynajmniej na razie ;)

      Usuń
  23. Mogę się dopisać do wyzwania z dwoma książkami z serii Klubu Interesującej Książki PIW-u:
    http://kayecik.blogspot.com/2013/06/aleksander-bek-nominacja.html

    i jedna wcześniejsza notka:
    http://kayecik.blogspot.com/2012/10/aimee-beekman-mozliwosc-wyboru.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dołączasz do nas z tak wspaniałą, mającą duże znaczenie czytelnicze serią PIWu. Już dopisane.
      Powodzenia!

      Usuń
  24. Anonimowy12:35

    Witam. ;) Czy znajdzie się miejsce także dla mnie? Ostatnio zainteresowałem się serią "Reportaż" wydawnictwa "Czarne" i chętnie przyłączyłbym się do wyzwania. :) Już kilka pozycji udało mi się przeczytać, a pierwsza recenzja pojawi się w lipcu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie! Wspaniała seria, wysokiej klasy reportaże. Wysmakowana szata graficzna. Wszystko, co w seriach kochamy najbardziej! Dopisuję i czekam na opowieści :)

      Usuń
    2. Anonimowy15:48

      Dziękuję :)

      Usuń
  25. Zgłaszam kolekcjonowanie kolejnej serii: BIBLIOTEKA JAPOŃSKA. Po "Kobiecie z wydm" Kobo Abe
    http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/06/kobieta-z-wydm-kobo-abe.html
    udało mi się z pomocą znajomego studenta wypozyczyć z BUWu kolejne 2 rzeczy Kobo Abe. Przeczytałam właśnie "Urwisko czasu" - antologię tektów w tłumaczeniach kilku tłumaczy:
    http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/07/nieuchronnosc-wyspy-kobo-abe-urwisko.html


    Wszystkie te ksiązeczki były wydane w serii BIBLIOTEKA JAPOŃSKA wydawnictwa Wilga. Mam wrażenie, że wydawnictwo to stworzone zostało na potrzeby tej krótkiej serii:
    Czwarta epoka (Abe Kōbō, właśc. Kimifusa Abe))
    Dziennik szalonego starca (Tanizaki Jun'ichirō)
    Futbol ery Manen (Ōe Kenzaburō)
    Kobieta z wydm (Abe Kōbō, właśc. Kimifusa Abe)
    Przygoda z owcą (Murakami Haruki)
    Schadzka (Abe Kōbō, właśc. Kimifusa Abe)
    Złota Pagoda (Mishima Yukio, właśc. Hiraoka Kimitake)

    Zwróćcie uwagę na zapis nazwiska przed imieniem. Tera czytam "Czwartą epokę" - antyutopię K. Abe.

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy byłaby możliwość stworzenia podstrony wyzwania na blogu, gdzie byłyby zamieszczona lista uczestników, nazwy serii i tytuły książek, które zostały przeczytane (z linkami do tekstów)? Przyznam szczerze, że chętnie poczytałabym dostępne już wpisy, ale z poziomu komantarzy jest to dość uciążliwe, a uczestników jest już całkiem sporo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest pomysł :) Akurat zastanawiałam się, co tu zrobić, bo mi się prawa strona bloga bardzo (skądinąd ładnie) rozciągnęła. Zgadzam się, że komentarze też stają się nieczytelne w takiej ilości...
      Zrobię to w pierwszej wolnej chwili.
      A podsumowanie i podmiana miejsca do wpisywania komentarzy pod obrazkiem nastąpi w połowie miesiąca. Tu proszę o cierpliwość. Bo myśmy zaczęli 15 maja, proszę Państwa :)

      Usuń
  27. Chętnie wezmę udział, ostatnio czytam serię "Ewa wzywa 07"
    -Janusz Osęka - Śmierć w Żlebie Kirkora
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/04/smierc-w-zlebie-kirkora-janusz-oseka.html
    - Marian Łohutko - Pętla bieszczadzka
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/05/petla-bieszczadzka-marian-ohutko.html
    - Kazimierz Sławiński - Romański krzyż
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/06/romanski-krzyz-kazimierz-sawinski.html

    OdpowiedzUsuń
  28. O, proszę klasyka polskiego kryminału z okresu PRL! Wydawnictwo ISKRY wtedy wymiatało :)
    Dopisuję z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy19:33

    Dzień dobry,
    ja też chciałabym dołączyć :) Podglądałam już wyzwanie wcześniej, ale dzisiaj pomyślałam, że warto się zmobilizować i zapisać. Zwłaszcza że pomysł (wspaniały!) pokrywa się też z moimi planami osobistymi, trochę zarzuconymi. Myślę o trzech seriach: Monstrrrualnej Erudycji (http://namiot.wordpress.com/monstrrrualna-erudycja/), serii 50 na 50 [Znaku] i serii Koliber.

    Dobrego wieczoru i inspirujących odkryć "seryjnych"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy na pokłdadzie! Pozwoliłam sobie przekopiować ten wpis pod banerek na ten miesiąc. Od niedawna mamy bowiem uaktualniany co miesiąc banerek po prawej stronie. Pod nim umieszczamy komentarze na dany miesiąc wyzwania. Miesiąc liczymy trochę dziwnie, bo od 15 do 15 dnia miesiąca. Aktualnie mamy 3. miesiąc wyzwania.
      Lista wszystkich naszych lektur i archiwalia znajdują się u góry w zakładce wyzwania.

      Usuń
  32. Jesli moge tez sie dołączę z serią 50 na 50 Znaku i Sulina Wydwnictwa czarne.

    http://ksiazkisaniebezpieczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. http://ksiazkisaniebezpieczne.blogspot.com/2013/05/wielki-gatsby.html

    F. Scott Fitzgerald, “Wielki Gatsby”, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2013, seria 50 na 50

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy Agato!
      Przepisuję Twój post do zakładki na ten miesiąca - po prawej stronie. Wpisujemy się tam z aktualnymi lekturami w danym miesiącu, a ja je dopisuję i linkuję w zakładce podsumowującej u góry.
      Dzięki temu mamy osobno ogląd sytuacji w danym miesiącu, i podsumowanie całoroczne.

      Ale, ale... Miesiąc trwa u nas od 15 do 15 dnia :)

      Usuń
  34. Agnieszko, mam nadzieję, że nie jest za późno na przystąpienie do Twojego wyzwania?
    Do udziału zachęciła mnie Kaye, przeczytałam zasady i uznałam, że są wykonalne nawet dla osoby tak pozbawionej systematyczności i samodyscypliny, jak ja :)
    Jeśli pozwolisz (przepraszam, że z góry założyłam odpowiedź twierdzącą :)), to wkleję poniżej linki do postów z mojego raczkującego dopiero bloga. Oto one:

    "Seria z Kotem" [Czytelnik] :
    http://legere-necesse-est.blogspot.ie/2013/09/rozterki-byej-pensjonarki-kochana.html

    "Seria Nike" [Czytelnik] :
    http://legere-necesse-est.blogspot.ie/2013/09/byc-kowalem-swego-losu-homo-faber-maxa.html

    Nie wiem wprawdzie, jak zostanie zakwalifikowany post odnośnie Serii z Kotem, który publikowałam 11 września, skoro w ramach wyzwania miesiące liczą się od 15..?

    Tak czy inaczej zgłaszam swój akces :) Wkrótce zamieszczę u siebie baner oraz odpowiednie linki pod recenzjami.
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  35. To i ja zglaszam sie z seria Nike :-).

    Nie zalezy mi na zaliczeniu zadnej wczesniej przeczytanej pozycji na poczet wyzwania, ale mam juz na blogu opisanych dziewiec ksiazek z serii Nike i mysle, ze moze niektorzy chetnie sie z nimi zapoznaja, podaje linka:

    http://czas-odnaleziony.blogspot.com/search/label/seria%20nike

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie wiem, czy moje zgloszenie blogspot zjadl czy gdzies tam czeka na zatwierdzenie? ;-))

    OdpowiedzUsuń
  37. Komentarz czekał na zatwierdzenie. Witamy w naszym gronie. Widzę, że od dawna promujesz czytanie seriii wydawniczych :)
    Wpisałam Twoje zgłoszenie i dotychczasowe lektury serii Nike jako 1 pozycję archiwalną. Znajdziesz je wylistowane w zakładce podsumowującej u góry.
    Zgłoszenia lektur aktualnych wpisuj proszę pod obrazkiem na dany miesiąc z prawej strony. Pomaga mi to szybciej ogarnąć dany miesiąc. Ktory u nas trwa od 15 do 15. Pozdrawiam i zagłębiam się w lekturę Twoich postów o Nike i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, ja jestem "seriomanka" odkad odkrylam na biblionetce pieknie rozpisane wszystkie moje ulubione serie - juz nie musze zdawac sie na przypadek, tylko patrze, co tam jeszcze w serii wydali i szukam :-).
      Na blogu tez sobie ladnie wszystkie serie otagowalam, zeby miec porzadek ;-)).

      Usuń

Zastrzegam sobie prawo do moderowania komentarzy, gdy uznam to za stosowne.