czwartek, 31 października 2013

O zdrowym żywieniu jeszcze raz :)

Wyjeżdżam już z moich zdrowotnnych wczasów z dietą postną warzywno-owocową. Zgodnie z zasadami postu w jego czasie zajmować się należy refleksją nad tym, jak żyję, jak pracuję, jak odpoczywam, jak się odżywiam. Dzięki tym i innym pytaniom, na których się wtedy koncentruję, moje wczasy nabierają charakteru praktyki duchowej, rozwoju osobistego. 

Między innymi w ramach poszukiwań przeróżnych inspiracji przejrzałam około 20 poradników żywienia, z których 2 już Wam przedstawiłam.
Dziś kolejne - i już ostanie dwa - które mnie do siebie przekonały.

W poszukiwaniu metody na dietę z mniejszą ilością produktów pszenicznych, trafiłam wreszcie na kiążkę polskich autorów: Grażyny Konińskiej i Waldemara Sadowskiego Amarantus smacznie i zdrowo. Poradnik skonstruuowany tradycyjnie: wstęp ideolo plus przepisy. Ale i wstęp nienachalny, rzetelny i przepisy - co za ulga - pisane poprawną polszczyzną i nawiązujące do polskich realiów kulinarnych. Podpowadające triki, takie jak odlanie pierwszej wody po gotowaniu kaszy jaglanej dla usunięcia goryczki.



Steve Meyerowitz Świeże soki i ich oczyszczająca moc, to druga książeczka, którą Wam polecam. Bezpretensjonalna, zwarta i konkretna książeczka o postach i oczyszczaniu, ze szczególnym uwzględnienm diet sokowych. Praktyczne porady, bez wymyślania jakichś cudów. Dieta oczyszczająca porównana jest tu z regularnym sprzątaniem domu. Autorka jest pod wrażeniem chlorofilu! Ja zresztą też :) Brawo także za tabelkę na stronie 62 na temat sposobów wymywania szkodników z produktów rolnych: 
kąpiel cytrynowa
kąpiel w kwasie solnym
kąpiel w wybielaczu chlorowym 
kąpiel we wrzątku. 

Daje to do myślenia: co po tych wszystkich zabiegach dociera w końcu na nasz stół...

Jako urodzona Zosia Samosia zakrzyknę: więcej nieprzetworzonego jedzenia roślinnego, młodzieży!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zastrzegam sobie prawo do moderowania komentarzy, gdy uznam to za stosowne.