niedziela, 14 lipca 2013

2. podsumowanie wyzwania Czytamy serie wydawnicze...


2. miesiąc (czerwiec/lipiec 2013) wyzwania Czytamy serie wydawnicze... za nami.Dziękuję uczestnikom za zaangażowanie - prezentowanie różnorodnych serii i systematyczne czytanie. Pięknie się to prezentuje w zakładce u góry. Oby tak dalej :)

>>>Liczba uczestników: 13 (przybyło 4)

>>>Liczba serii wydawniczych: 33 (przybyło 10)

>>>Liczba przeczytanych książek po 2 miesiącach: 48 (przybyło 34!)

A teraz najważniejsze:
>>>2 osoby zaliczyły już swoją pierwszą serię! 

Jako pierwsza Jenah przedstawiła nam 4 książki z Serii z Miotłą [W.A.B]. Jenah kontynuuje. Zamierza przeczytać kolejne 4 pozycje z tej serii.

Z kolei Monotema, która do nas ostatnio dołączyła, w błyskawicznym tempie przedstawiła nam serię kryminałów z PRL Ewa Wzywa 07 [Iskry]. 


>>>Najwięcej książek przeczytali dotąd:
Wiki - 14
Agnieszka czyta… - 9
Jenah - 6 (ukończona 1 seria)
Monotema – 4 (ukończona 1 seria)
Anne18 – 5
moleslaw - 2
Kaye – 2
nvs - 2
natanna - 1
Bibliomisiek – 1
Koczowniczka – 1
Maniaczytania – 1
Mariola S. – 

>>>Rodzaje literatury:

kryminał
powieści (zarówno literatura wysoka, jak i literatura popularna)
biografie
reportaż
literatura historyczna
literatura popularno-naukowa
thrillery
eseistyka
literatura faktu

>>>Wydawnictwa i ich serie:

PIW – Artyści, Klub Interesującej Książki, Współczesna Proza Światowa, Ceram, Biblioteka Syrenki
Wyd. Dolnośląskie – Agatha Christie- Królowa kryminału, Z Odciskiem Palca, Klasyka Kryminału
W.A.B – Seria z Miotłą, Archipelagi, Z Wagą
Hachette Polska – Pisane przez Życie, Niesamowite Historie
Czytelnik – Nike
Znak - 50 na 50
Wydawnictwo Poznańskie – Seria Dzieł Pisarzy Skandynawskich
Zysk i S-ka - Reportaże Retro
Ośrodek KARTA – Żydzi Polscy
Rebis - Thriller
Promic – Corpus Delicti
G+J – Focus Cywilizacje
Oficynka – Detektyw Murdoch, ABC
Powergraph - Kontrapunkty
Książka i Wiedza - Koliber 
Agora - Biblioteka Gazety Wyborczej
Harlequin – Kiss
Wilga – Biblioteka Japońska
MUZA - Spectrum
Książnica – Z Mroków Przeszłości
Czarne – Reportaż, Sulina
Iskry - Ewa Wzywa 07 

Zapraszam uczestników do zgłaszania uwag, korekt i ulepszeń. Z góry dziękuję. Jutro pojawi się nowy, trzeci z kolei, banerek po prawej stronie. Będziemy pod nim zostawiać nowe linki.

Ciekawa też jestem, czy i w jaki ewentualnie sposób uczestnictwo w wyzwaniu Czytamy serie wydawnicze zmieniło wasze czytanie? Jakieś komentarze?

3 komentarze:

  1. Anonimowy22:12

    W momencie jak zapisywałem się do tej akcji miałem już ok. 7 przeczytanych książek z serii Reportaż (Czarne). Teraz kwestia, żeby napisać o nich (tak naprawdę już kilka stworzyłem, ale czekają na publikację). :) Ale za to postanowiłem zabrać się za kolejną serię - Sulina, której nie planowałem. :) Dzięki temu sięgnąłem po drugą książkę (z tejże właśnie serii) autorstwa K. Vargi. :) Jednak do recenzji jeszcze daleka droga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zdzięki wyzwaniu zaczęłam się uważniej rozglądać nie tylko na pólkach, ale i w internecie. Gorzej w półkami ksiągarskimi, bo tam nie honorują pracy redaktorskiej, preferując najczęściej klucz alfabetyczny, albo wręcz (o zgrozo!) cenowy.

      Usuń
  2. Ja z kolei zapoznanie się z serią Pisane przez życie miałam zapisane jako czytelnicze postanowienie na 2013r więc teraz je realizuję , a że się wpasowałam do wyzwania to miło. Serię Kiss odkryłam dzięki propozycji jej zrecenzowania, którą dostałam do wydawcy. Muszę przyznać spodobała mi się. Co do niesamowitych historii to nawet nie planowałam jej czytać, ale skoro jest okazja to czemu nie poznać czegoś nowego:)

    OdpowiedzUsuń

Zastrzegam sobie prawo do moderowania komentarzy, gdy uznam to za stosowne.